Permata Hatiku Oleh Enisaraswati

PERMATA HATI KU
Oleh Enisaraswati

Izinkan..ku utarakan.. sekelumit kata
Agar kau mengerti...
Kau adalah...amanah yang harus ku jaga dan ku jaga
Sampai nyawa ini tercabut dari badan

Tak ada kata penat dan letih ...untuk kalian
Kaulah yang membuatku...bangkit dan berdiri
Kaulah yang memberi semangat..untuk ku meneruskan kehidupan
Kaulah penyeri hidup ku

Duh hai permata hatiku....
Andai saja ku ada ilmu...yang setiap tutur kata ku
Dapat kalian mengerti..tak ada salah faham
Antara kita..

Semua ini bukan salahmu...aku yang salah
Aku yang salah...
Aku cuma minta..mengertilah ..sedikit saja..
Aku tak pernah mengabaikanmu...walau tak mampu
Menuruti semua keinginan mu..harap kalian faham

Ku beri tahu pada mu...aku cukup marah
Kalau orang cakap kita susah..
Bukan nak...kita bukan orang susah
Allah bagi anggota badan kita lengkap...
Cuma kita..tak ber nasip baik seperti mereka..

Jadikanlah gelaran anak yatim itu..
Untuk memicu semangat belajarmu...
Tanamkan pada minda kalian...aku boleh..
Aku boleh seperti mereka.. yang ber-ibu dan ber-ayah