Puisi Aku Oleh Alfi

Aku kah boneka itu..?.
bila saat kau perlu..
aku kau cari hingga ke pelusuk apa pun..
walau apa rintangannya..
hingga ku kau temu..

Aku kah boneka itu..??
saat kau rindu..
aku kau belai penuh mesra..
aku begitu kau damba..
bla sebaliknya..??
dimanakah aku...

Aku kah boneka itu..??
bila masalah menerjah dirimu..
aku tempat kau meluah rasa..
aku tempat kau melepas segala duka..
aku tempat kau melontar segala nya..
saat kau gembira ..??
aku dimana..??

Aku kah boneka itu..??
bila saat kau sepi.
aku kau perlu disisi untuk menghiburmu..
untuk menemanmu..
untuk hilangkan rasa sepimu..
saat kesibukan mu..??
aku tercampak jauh darimu..

Aku kah boneka itu..??
saat kau dahaga kasih..
diriku kau tagih..
kasihku kau rintih..

Aku lelah..
aku letih..hatiku merintih sedih..
kerna disaat aku yang memerlukan itu..
disaat aku mendambaan dirimu..
kau jauh...hilang..
hingga tidak ku temu...
aku bahagia menjadi apa pun buatmu..
asal kau tidak pergi jauh dari ku...


Judul : AKU KAH BONEKA ITU..???
Oleh : Alfi